Používáme cookies k optimalizaci fungování našeho webu. Dalším prohlížením souhlasíte s jejich používáním.

CO JE VLASTNĚ CRM A CO CRM SYSTÉM?

(02.02.2020)

Zkratka CRM se stala samozřejmou součástí naší profesní terminologie, zvláště pak pokud se pohybujeme v oblasti obchodu nebo managementu firmy. Někdy ji vidíme ve spojení „CRM systém“ či „CRM software“. V čem je tedy rozdíl a co jednotlivé výrazy znamenají?

CRM

Zkratka CRM je vytvořena z anglického názvu „Customer Relationship Management“, což do češtiny překládáme jako „Řízení vztahu se zákazníky“. Jedná se obecně o princip obchodní strategie, kdy firma vědomě dbá na udržování kvalitních vztahů se zákazníky, jelikož si takto buduje dlouhodobé obchodní vazby, které jsou základem úspěšného podnikání.

CRM systém

K realizaci této strategie pak firma používá speciální software, který je nejčastěji označován „CRM systém“. Jedná se vlastně o sofistikovanou aplikaci, složenou z mnoha praktických modulů, mezi nimiž si uživatel vybere ty, které pro svou práci potřebuje. CRM systém pak firmě umožní shromažďovat veškerá data o zákaznících a s jejich využitím budovat a posilovat dlouhodobé vazby s klienty. 

Co tedy CRM systém umí a nabízí?

Informace na jednom místě

Především je to centralizace veškerých informací týkajících se zákazníků na jednom místě. Všechny kontakty, xls tabulky, vzory dokumentů, scany smluv, úkoly a projekty atd., to najednou není potřeba hledat ve složkách roztroušených na různých místech PC disku nebo v cloudu. Vše je přehledně uloženo v CRM systému.

Automatizace a Business Inteligence

Uložená data už nemusíte pracně a zdlouhavě zpracovávat. Nastavené funkce vám umožní například třídit obchodní případy podle klíčových slov, automaticky generovat úkoly, příchozí emaily párovat s konkrétními osobami, hlídat termíny smluv, převádět jména do 5. pádu a mnoho dalšího. Samozřejmostí jsou pak funkce, které generují data pro nejrůznější reporty, které si můžete vyjíždět prakticky kdykoliv on-line.

Správa informačního toku 

To, že máte pohromadě všechny kontakty na své zákazníky, je jen malý benefit CRM systému. Vy můžete také sledovat veškerou emailovou komunikaci, zaznamenávat telefonáty a uchovávat zaslanou dokumentaci. Máte tak neustále kompletní přehled o obchodní historii každého jednotlivého zákazníka. CRM systém  pochopitelně pracuje na základě segmentace zákazníků. Podle vámi nastavených kritérií (velikost firmy, její lokalita, obor, obchodní vztah), provede filtraci a například váš nový produktový leták rozešle již automaticky customizovaně.

CRM systémy jsou součástí interních informačních systémů už nějaký čas, přičemž se stále vyvíjejí a zdokonalují. Můžeme tedy očekávat, že v dalších letech budou tyto softwary ještě vyspělejší a ještě lépe budou reflektovat na aktuální potřeby firmy a zároveň inteligentně predikovat obchodní chování budoucnosti.

 

Více informací, novinky a trendy najdete na www.crm.cz


Nenašli jste, co jste hledali?

kontaktujte nás...
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mgr. Lenka Svrčinová

Head of Strategic Products

© 2019 - 2020 - d3soft.cz

Odkazy / sociální sítě

  • Dobrý den,
    jak Vám můžeme pomoct?
Přejít na stránky www.d3soft.cz